Üürikuulutus – parim reklaam sinu kinnisvarale

...

Turundajad väidavad, et keskmiselt pöörab inimene uuele reklaamile tähelepanu kolm sekundit. Kui sa selle aja jooksul ei veena teda edasi vaatama või lugema, läheb ta mujale. Sama loogikat järgib ka Facebook: kui video on mänginud 3 sekundit, oli vaataja järelikult piisavalt huvitatud, vaatamiskord läheb arvesse ja reklaamija saab Facebookilt nii-öelda kliki kirja. Peaks ütlema, et kui maailma üks tõhusamaid ja suurimaid reklaamikanaleid kasutab sellist poliitikat, võib seda tõsiselt võtta.

Nii et kui sul on plaanis panna üles kuulutus oma üüripinnale uue elaniku leidmiseks, tasub mõelda läbi, kas inimene viitsib seda vaadata rohkem kui 3 sekundit. Aga kuidas kirjutada üürikuulutust, mis oleks asjalik, atraktiivne ja abistav?

Safely poolt sinu sisendite põhjal automaatselt genereeritav üürikuulutus näeb välja selline:

Safely automaatne üürikuulutus paneb kokku pildid ja andmed üüripinna kohta

Esmamulje moodustavad kolm tegurit: 1) pilkupüüdev pealkiri, 2) ahvatlevad pildid ja 3) intrigeeriv kirjeldus. Vaatame neid tegureid lähemalt.


Pilkupüüdev pealkiri

Üürikuulutus ei ole ühest küljest koht, kus muutuda väga omapäraseks, teisest küljest konkureerib üks kuulutus tuhandete teistega. Selle juures peab olema midagi, mis tõmbab koheselt tähelepanu. Köitev pealkiri võiks olla midagi, mis meelitab kuulutust edasi lugema ja sobib samas ka otsitud sihtgrupile. Võtame näiteks sellised pealkirjad:

1. Üürile anda: 3-toaline korter, mugav

2. Üürile anda: 3-toaline korter, madalad kommunaalid

3. Tšeki välja! Vinge kodu tõelisele hipsterile!

4. Otsid mahekodu? 3-toaline ökoremonditud korter rohelises linnajaos ootab sind!

Esimene pealkiri on kardetavasti liiga igav ja ebamäärane. Mugav mis asi? Mugav elukeskkond? Mugav ligipääs ühistranspordi või autoga? Mugav mööbel?

Teine pealkiri on parem, kuna sisaldab ahvatlevat lubadust: selles korteris ei pea lisaks üürile maksma palju kommunaale. Võib-olla on seal odav küttesüsteem, võib-olla on katusel päikesepatareid, mis kompenseerivad osa elektritarbest. Igal juhul tekib kiusatus kuulutust edasi lugeda.

Kolmas pealkiri on riskantne. See võib töötada imeliselt, rõhudes lugeja huumorimeelele või eneseirooniale. Kui ta peab end hipsteriks, loeb ta kuulutust edasi kas või selleks, et näha, mida kuulutaja silmas peab. Ometi võib mõni ka solvuda ega hakka üldse edasi lugema.

Neljas pealkiri peaks sobima neile, kes hindavad savikrohvi, õlivahatatud põrandalaudu ja täispuidust mööblit. Ideaalsel juhul saavad kokku ökoremonti hindav üürileandja ja sellist remonti austav ja õigesti kohtlev üürnik, kes oskab hoiduda põrandate täkkimisest või seinte kriipimisest.


Ahvatlevad pildid

Rabav pilt võib olla juba omaette müügiargument

Foto: Liene Ratniece / Pexels

Pilt ütleb rohkem kui tuhat sõna, aga sellisel juhul tuleb neid kohelda ka eraldi jutukestena. Iga pilt, mis läheb kuulutuse külge, peab rääkima mingit lugu. Avaldame saladuse: mitte ühtki üürnikku ei huvitu kunstipäraselt tehtud pilt klaasvaasikesest aknalaual, kuhu langeb üksik päikesekiir. See ei anna üüripinna kohta mitte mingit infot. Samuti pole vaja esitleda oma kaamera eriefekte. Üürikuulutus ei ole TikToki jaoks ja kalasilmavõtted võiks jääda kunstfotograafiasse:

Väga kunstipärane foto, millest pole üüripinna tutvustamisel mingit kasu

Foto: Sergio Souza / Pexels

Pildistamine on justkui virtuaaltuur: alusta üüripinna välisfassaadist või tänava poolt tehtud vaatest ning liigu sees ringi ühest toast teise. Kui pilte loopida ette läbisegi, ei saa varsti isegi omanik aru, millises toas on foto tehtud.

Pildistamise ajal tasub pidada meeles, mis on iga toa väärtus või huvitekitaja. Kui vannitoas on uhke pronksjalgadel vann, oleks tore sellest ka pilti näha. Ja kõrgete lagede esitlemiseks võiks olla mõni pilt, mis annab sellest piisava ettekujutuse.

Enesestmõistetavalt võiks fotod olla tehtud hiljuti, mitte viis aastat tagasi. Lisaks oleks hea pildistamise ajaks omaenda pudi-padi kuhugi kõrvale pakkida. Need on sinu asjad, mille sa viid üürimise ajaks minema, järelikult ei pea üürnik neid ka piltidel nägema.


Intrigeeriv kirjeldus

Imeline vaade on kindlasti asi, mida peab mainima

Foto: Julian Jagtenberg / Pexels

USA kinnisvaragigant Avail sõnastab lihtsa ja kompaktse valemi, mille järgi oma kirjeldust koostada. See ei pruugi olla parim valem, kuid annab alustuseks ehk mõne idee või lükkab mõtteprotsessi käima.

  1. Alusta oma üüripinna parimast omadusest või eelisest – mis on see, mis jääks kohe silma? Võib-olla avaneb 5. korruselt imeline vaade või korter asub otse südalinnas või sellel on kuulsa sisekujundaja koostatud sisustus?
  2. Vali üüripinnale kaks peamist kirjeldavat tegurit – midagi sellist nagu "võluv", "ruumikas", "hea loomuliku valgusega".
  3. Kirjelda mõne sõnaga üüripinna põhiomadusi – näiteks "kahe magamistoa ja rõduga 5-toaline korter".
  4. Nimeta ümbruskonda, kui sellel on omaette väärtust – Kalamaja või Viimsi tasub kuulutuses nimeliselt ära mainida.
  5. Räägi lähedal asuvatest tõmbenumbritest – kui üüripinna lähistel asub park, kuulus kohvik või ostukeskus, miks mitte siis seda öelda?
  6. Maini üht põnevat detaili – see peaks olema midagi sellist, mida pole esimeses punktis nimetatud. Äkki on üüripinnal tõeliselt suur rõdu või nutikalt sisse ehitatud saun? Vahest on alles sajandivanune parkett või paigaldati kööki hiljuti tuliuus mööbel ja tehnika?
  7. Viimaseks kirjelda lisainfot ja ütle ära üürihind – siin võib mainida tagatisraha, suitsetamise võimalust või suhtumist lemmikutesse.

Lõpptulemus on midagi sellist:

Availi valemi järgi koostatud üürikuulutus

Mõtle sõnastus hoolikalt läbi – proovi mitte anda lubadusi (“vaikne kodu”, “turvaline piirkond”), mida sa ei saa tagada. Kaunis vaade on mõistlik lubadus, vapustav vaade nõuab juba kindlat usku sellesse, et jagad üürnikega sama maitset.

Ja alati kehtib põhimõte, et lühem on parem. Kuulutus ei ole romaan, vaid luuletus. Täitsa tõsiselt, proovime näiteks võtta ühe lihtlabase kuulutuse ja lükata selle read luuletuse vormi:

Anda üürile kahetoaline korter

kesklinna lähedal,

kõigi mugavuste ja tasuta parkimiskohaga.

Lasteaiani 200 m,

koolini 500 m,

kaks erinevat kaubanduskeskust

5-minutilise jalutuskäigu kaugusel.

Pole päris Puškini või haiku mõõtu, kuid annab rohkem infot kui leheküljepikkune tekstimassiiv ja on oluliselt loetavam. Kuulutuse iga sõna peab õigustama oma kohalolu.


Keeruline ja diskreetne teema: üürihuviliste diskvalifitseerimine

Üürileandjal on õigus välistada üürnikke, kes keelduvad järgimast nõudeid

Foto: Jessica Ticozzelli / Pexels

Üürileandja on oma vara omanik ja tal on õigus muretseda selle pärast, kuidas võõras isik tema vara hoiab. Ometi tuleb selles vallas käituda väga tundlikult ja korrektselt. Vastasel juhul võib mõne hea kandidaadi kogemata välja vihastada ja halvimal juhul oma jämeda ning solvava kuulutusega lausa meediasse sattuda.

Üüripoliitikat ei pea alati sõnastama kuulutuses – seda saab rääkida ka üürihuvilisele isiklikult. Küll aga tasub mainida ära suhtumine suitsetamisesse ja lemmikutesse, olgu siis tegemist loomade, lindude, roomajate või mõne muu liigiga.

Samas võib olla kasulik pakkuda üürnikele võimalust end nii-öelda ise diskvalifitseerida. Siinkohal tuleb käituda väga ettevaatlikult, et diskvalifikatsioonist ei saaks otsesõnu diskrimineerimine. Äärmiselt küsitav on kirjutada, et “Lastega pered ei ole teretulnud!” või “Oled vallaline noormees? Siis pole see sulle!” Kui sinu jaoks on oluline eelistada mõnd üürihuviliste gruppi, tasub see eelistus sõnastada pigem positiivselt, mitte välistavalt.

  • Oletame näiteks, et sinu habras antiikmööbel ja hirmkallid kahhelplaadid ei kannata väikelapsi välja, niisiis võid sõnastada oma kuulutuse nii: “Korteri hinnaline sisustus ja õrna kohtlemist vajav mööbel ootab pigem peenetundelisi ja täiskasvanulikult käituvaid üürnikke.”
  • Elad ise samas korteris ja tahad üürida tuba vaiksele tudengile ning kardad peohimulisi noormehi? “Üürida tuba viisakale üliõpilasele, kes toob õhtuti endaga kaasa vaid lugemist ja kodutöid. Öörahu järgimine on suureks plussiks.”
  • Otsid lausa konkreetset isikutüüpi? Võib-olla siis nii: "Uje üürileandja otsib oma õdusasse koju ontlikku ja rahumeelset üürnikku. Eriti soositud on malbed ja mõtlikud unistajad."

Ei tasu unustada, et konkreetse sihtrühma eelistamine ei taga tingimata head üürnikku. Nagu ütleb vanasõna: vaga vesi, sügav põhi. Pealtnäha vaikne ja ontlik esmakursuslane võib mõne kuuga avastada uue kodulinna ööelu ja ajada üürileandja hulluks. Ükskõik kellest võib ebasoodsate asjaolude kokkulangemisel saada puuküürnik.

Kõige parem on sorteerida üürnikke läbi filtri, mis võtab arvesse tema rahalist vastutustundlikkust ja ohumärkideta ajalugu. Siin on suuresti abiks Safely sobivustest, mille raames teostatakse automaatne taustakontroll.


Huumor ja iroonia: ühtaegu parimad sõbrad ja halvimad vaenlased

Sõnastus on oluline ka selles mõttes, et kui kuulutus on pilkupüüdev ja põnev, hakatakse seda sotsiaalmeedias jagama kas või meelelahutuslikel põhjustel. Ent kui tekst on liiga provokatiivne, kaob algne eesmärk – üürihuvilise leidmine – ja halvimal juhul võib kuulutus sattuda naerualuseks. Tasakaal lõbusa teksti ja labase nalja vahel on õhkõrn ja sõltub muidugi ka sihtgrupist. Tudengitele mõeldud kuulutus võib ju olla mõnevõrra humoorikam kui tavaliselt, näiteks nii:

Tudengist üürnikule mõeldud kuulutus üüriäpp Safely süsteemis

Aga kui nüüd võtta võrdluseks kuulutus, mis on mõeldud jõukamale üürnikule:

Ebaõnnestunud üürikuulutus Safely süsteemis

Ja nii edasi. Ei ole kohane, ei ole naljakas, ei ole sobilik. Meie sihtgrupp tõenäoliselt loeb kuulutust jaheda kulmukergitusega ja ei jõua esimesest lausest kaugemale. Proovime hoopis niimoodi:

Jõukamale kliendile mõeldud üüripinna kuulutus üüriäpp Safely lehel

Tõenäoliselt parem, vähemalt meie sihtgruppi arvestades. Esmalt loetleme asjalikus toonis üles väärtused, mis meie üürnikule võiks meeldida – maja on valgusküllane ja kaasaegne, ent väärika hõnguga, see on suur ja sisaldab luksust. Viimasena mainime hinda, sihtgrupi jaoks pole see võib-olla üldse kuigi oluline. Sõnastus peakski ennekõike arvestama sellega, mida potentsiaalne üürnik peaks kuulutuse juures külgetõmbavaks. Kui oled teinud ajastutruu ja keskkonnasõbraliku remondi, võid seda ka rõhutada:

Ökoteadlikule ja maheremonti armastavale üürnikule mõeldud kuulutus Safely süsteemis

See võib mõne jaoks olla põnevam kui jutt ruutmeetritest ja parkimiskohtadest. Nii saad ühtlasi leida ka üürihuvilisi, kes suhtuvad vanadesse korteritesse austusega.


Mida vältida sõnastuses?

Unikaalne ja kaasaegne kodu või siiski midagi enamat?

Foto: Daniel DiNuzzo

Teatud sõnad võivad olla küll ausad või isegi ihaldusväärsed, kuid nende jaoks on targem leida sünonüüme või siis vähemalt täiendeid. Näiteks:

  • kaasaegne – mis on kaasaegne? Korter ise? Milline osa sellest? Parem oleks öelda “kaasaegne tehnika” või “kaasaegne sisustus”, sest see vähemalt viitab, et tehnika on ostetud hiljuti või mööbel on uusima disainiga.
  • odav – ohtlik sõna, kuna selle alatoon on suuremate tehingute puhul alati negatiivne. Kui auto või korteri puhul öelda “odav”, hakkab inimene paramatult kahtlustama, et kvaliteedi pealt on kokku hoitud. Ehkki odav üürikorter on iseenesest otsitud kaup, tasub pöörduda sünonüümide poole. Ütleme pigem “taskukohane” või “soodsa hinnaga”.
  • puhas – kas see on parim asi üüripinna juures? Silme ette kerkib pilt, kuidas üürileandja vaatleb oma pinda, ohkab ja ütleb endamisi: “Noh, vähemalt on see puhas.” Üsna madal latt, millest üle hüpata. Enamik üürnikke eeldab ilmselt nagunii, et nende poolt üüritav pind võiks olla puhas.
  • unikaalne – kahjuks näide sõnast, mis on aja jooksul kaotanud oma väe. Tänaseks on nii paljud asjad unikaalsed, et kõik on unikaalne. Proovi pigem sõnastada, mis teeb üüripinna eriliseks. Kas sellel on ebatavaline planeering? Keskmisest oluliselt suurem vannituba?
  • vajab remonti – sellisel juhul paluks remondi teha ära enne, kui pinda üürima hakatakse. Vastasel juhul jääb üürileandjast üsna laisk ja lohakas mulje. Kui korterit pole Nõukogude perioodi järel kõpitsetud, võib ju kuulutuses mainida, et “Sisustus ja sisekujundus on ehtne nostalgiaklassika”.

Samuti ei ole hea mõte keskenduda negatiivsele ehk sellele, mida sinu üüripinnal pole. Kui sul pole pakkuda tasuta parkimiskohta, ei pea parkimist üldse mainima. Ja ega see, et üüripind asub äärelinnas, ei nõua nukrat kinnitust, et "läheduses pole küll lasteaeda, aga eks siis vist sobibki lasteta üürnikele."

Loodetavasti on sellest põhjalikust juhendist kasu, et üürikuulutuse osas uusi mõtteid tekitada ja paari viga vältida. Soovime edu üürimisel!


Kasutatud allikad:

Avail. The Secrets of Writing Rental Listings

Bay Property Management Group. 10 Words To Avoid Using In Your Rental Property Listing

Facebook. Business Help Center. 3-Second Video Plays

Tenant Verification Service. Landlords: Avoid These Rental Ad Mistakes

The Reluctant Landlord. 16 Common Mistakes Found in Rental Ad Listings


Päisefoto: Timothy Buck / Unsplash

Üürikuulutuses kasutatud pilt: Alisha Hieb / Unsplash